Höstliga vindar

Och så vart det höst...

helt galet. Det känns som sommaren aldrig kom?

 

Sitter och lyssnar på Melissa Horn...fin musik det där.

 

Idag har det varit en såndär städar dag igen...händer oftast just på söndagar. D smart som han är, brukar alltid smita iväg på något viktigt! När han ringde förrut så sa jag att han ska banne mig stanna hemma nästa helg för att städa lägenheten med mig. Tyvärr ska han bort (igen) så det går ikke....suck!

 

Veckan som gått har varit skapligt lugn och bra. Kräftor på Ikea var gudomligt gott. D hade lite svårt att titta på när jag sög i mig all mumsig vätska i mig från kräftans klor...haha. På fredagen så kom kära K hit! Vi käkade kinamat och förade innan vi trippade iväg i nattmörkret till en eh...coctail lounge som var ganska flummig :) Massa olika soffor, stolar, mönster och färger. Arty farty! Men vi drack flera färgglada drinkar, med bland annat godis i.

Min privata taxichaufför hämtade upp oss och tog oss vidare till nästa destination, nämligen nattklubben Oceana. Vi dansade fötterna av oss till kl 3 på natten... Fast vi har tröttnat lite på stället nu. Massa fula människor (hahahaha), gamla tanter och snorungar. Det brukade vara 21 årsgräns, vårdad stil (inga synliga tatueringar, skjorta, svarta skor etc) men nuförtiden känns det som att dom släpper in vem som helst? Vi måste hitta ett liknande ställe illa kvickt med samma slags dansvänliga musik (tänk Lady Gaga, Pussycat Dolls, Black Eyed Peas).

Vi sov sött till kl 12 dagen efter och spenderade ett par timmar i soffan under täcket och kollade på Fresh Prince in Bel Air och Will & Grace...hehe :)

 

På eftermiddagen så åkte jag och D in till stan, käkade frukost/lunch/middag på vårat stammis ställe. Efter det så sprang jag omkring i affärer och klämde på massa olika kameror...gahh....himla svårt är det. Vet inte vilken jag ska välja? Tror den här passar mig bäst:

 

Sony cybershot DSC W220. Svart eller rosa? Svår fråga....

 

Igår kväll så spenderade jag den med några drinkar och min fina vän E som har flyttat tillbaka till staden. Dock var det en relativt tidig kväll med ett litet stopp på vägen hem...kebab!!! Har inte ätit det på 3 år tror jag så det glufsade jag i mig medans vi tittade på X factor....hehe. Var galet törstig pga allt salt hela natten!

 

Imorse så pallrade vi iväg oss till Waterloo tea house med sömndruckna ögon...Jag och D slog oss ner i varsin soffa med en stor kopp doftande te och läste tidningar i ett par timmar. Åt en macka och en bit kaka...hehe...farligt.

 

Nu ska jag vira in mig i täcket, tända lite ljus och kolla på tv tror jag. Måste vila lite, det är ju måndag imorgon igen, måste vara pigg då!

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback