En trevlig helg!

Jag har blivit en riktig söndagsbloggare har jag märkt...det är mest på kvällskvisten varje söndag jag uppdaterar här!

Trots att jag läser väääldigt många bloggar så är jag inget vidare bra på att skriva här i min egna.

Nu har det nog gått 2 veckor sedan jag skrev här sist..! Ganska mycket har väl hänt...

Jag fyllde år den 27e september! Den helgen var väldigt...händelserik.

Hade en födelsedagsfest här hemma på lördagen och bjöd in mina närmaste vänner....många träffades för första gången... Allt som allt blev det en lyckat kväll! Vi bjöd på lite småplock till mat och kära J stod för tårtan....den var helt fantastisk! Kommer nog upp ett bild inlägg såsmåningom där ni kan få se hur den såg ut! Jag och 3 kompisar fortsatte natten ute på en klubb där vi dansade i ett par timmar innan min privata taxi D kom och hämtade upp oss :)

På söndagen så fick jag en fiiin frukost och det var en jättefin dag! Tyvärr så ramlade D, skrapade upp armen ordentligt så det blev en tur till sjukan =( Där visade det sig att han hade brutit armen! ILLA. allt som allt var det en ganska dålig dag..tur att jag hade festen på lördagen så att jag har några bra minnen från den helgen!

 

Natten mellan måndagen och tisdagen blev jag sjuk...hade hemsk hosta och ont i hela kroppen. Så det blev en tripp ner till farbror doktor som lyckligtvis ligger på vår gata. Han konstaterade att jag hade akut bronkit, alltså typ luftvägsinflammation har jag för mig. Antibiotika och vila ordinerades. Oturligt nog så var D ganska så handikappad med en bruten arm så det var inte så himla kul här hemma hos oss! Jag stannade hemma från jobbet hela veckan, D likaså. Båda var väldigt trötta, sjuka, handikappade hehe... så det var lite svårt med laga/handla mat, gå ut med hunden. Hela veckan gick väldigt snabbt som tur var, trots att vi var mest sängliggandes. Det blev väldigt många filmer vi såg via Lovefilm och Vänner + Cityakuten avsnitt...

 

Så förra helgen var inte mycket att hurra för. Åt antibiotika och proppade i mig vitaminer och gud vet vad, allt för att bli frisk så att jag kunde gå tillbaka till jobbet på måndagen!

 

Min vän J har fått jobb på mitt företag så hon började i måndags...vi samåker vilket är väldigt praktiskt och vi kommer båda att kunna spara en slant på lägre bensinkostnad! Dessutom är det trevligt att ha sällskap i bilen :)

 

Denna helg har varit relativ lugn och väldigt mysig! När jag kom hem på fredagen efter jobbet så hade älsklingen lagat gudomligt god mat! Vi åt framför tvn och tittade på Slumdog Millionaire! Väldigt bra film! Fortsatte matfrossandet med lite chips och dip...! Jag äter typ en salsadip nästan varje dag och dippar paprikaskivor....inte bra!! Magen kommer växa på stadigt här känner jag.

 

I lördags var vi uppe tidigt och tog oss in till stan för lite shopping! Kommer inte ihåg sist jag shoppade så... Spenderarbyxorna var på och det blev både det ena och det andra! Köpte nya skor i skinn från Clarks till jobbet...ankelboots...skitsnygga! Inne på Mars & Spencers blev det ett par enkla svarta byxor utav bra kvalité. Sedan styrde vi kosan mot Next Home Department, där blev det lite inrednings saker! Har inte investerat så mycket i inredning till denna lägenhet, eftersom det blir bara jobbigt att ta med alla saker till Sverige när vi väl flyttar...men liite fint måste man ju ha det här hemma? :) Så det blev lite piff i rött, fiint! :)

Vi avbröt för lunch inne på vårat stammisställe, grymt billig och god mat, aldrig fel! Med en mätt och belåten mage köpte vi på oss lite fler Cityakuten säsonger (vi är helt beroende! Har 4 säsonger av 15 här hemma nu...hehe) innan vi handlade lite mat på mitt gamla jobb. Sista stoppet blev på Starbucks där jag tog en stor varm choklad faktiskt istället för kaffe! Hade både långärmad tröja, höstjacka och halsduk men insåg att det var alldeles för varmt så jag tog av mig jacka och halsduk och satt i solen och njöööööt!

 

Igår eftermiddags så var jag iväg och klippte mig...lite etapper..är nästan nöjd för omväxlings skull! Det var ett jättetrevligt ställe...fick både huvud/nackmassage samt handmassage under tiden! Mycket uppskattat.

 

På kvällen så blev det lite X factor.... typ som Idol där hemma fast på bättre nivå ;) Runt 11 på kvällen låg jag tyvärr och snarkade i soffan...så D sa till mig att gå och lägga mig! Imorse så vaknade jag av mig själv kl 11....helt underbart! Vi åt en mysig frukost med ägg och kollade på Cityakuten innan jag började plocka här hemma...Vi tog en långpromenad i solen med J och Lulah...väldigt trevligt! Dessutom så lagade vi en traditionell brittisk roast dinner....vanligtvis så hatar jag sån mat...men när D lagar det så är det faktiskt helt OK. Nu är han på ishockey och jag ska alldeles straxt puttra iväg och hämta honom...! Ikväll blir det nog soffmys igen med en stor kopp vitt te, Ben & Jerrys och...Cityakuten! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback