Just another Monday

Av någon anledning så städar jag alltid på måndag. Stooorstädar. Det är typ den enda dagen i veckan som jag är helt "ledig", så då är det lika bra att passa på. Jag har dammsugit, moppat, tvättat, diskat, rengjort både ugn och kylskåp...nu är det bara klädkammaren som jag måste gå igenom. Har ett antal klädhögar på golvet inne i sovrummet som måste sorteras! Orka.... skjuter bara upp det hela tiden. Men jag har lovat mig själv att jag förtjänar att krypa upp i soffan när jag har städat klart. Sätta på en bra film och äta lite chips och dipp. Det har ju blivit lite dåligt med mat i helgen...Det blir lätt så när man är ensam. Man tar ett äpple om man är hungrig.... dricker några koppar kaffe....och lever på en gigantisk sallad som har räckt i 3 dagar. Hehe :) 

Älskling är på väg hem nu från Manchester. Borde vara hemma lite innan midnatt, men det blir nog inget riktigt firande förrän nästa helg tror jag. En dejt på tu man hand kanske i veckan dock :)

 

All denna städning har gjort så att min arm bultar och smärtan är ibland outhärdlig. Det svartnar verkligen till för ögonen, och då måste jag sätta mig ner och vila lite. Men jag tycker om att ha det rent och snyggt här hemma så jag var ju tvungen att städa! D kommer bli arg när han ser hur mycket jag har gjort... Jag vet ju att jag inte borde. Men jag måste erkänna att jag dammsög kanske inte riktigt helt själv....vi har en liten cool dammsugare som sköter jobbet! En rund liten Roomba iRobot som snurrar runt och dammsuger :)

 

vi fick den gratis för en månad sedan....i vitt och silver...den funkar perfekt!

 

Nu ska jag återgå till klädkammaren.....suck. Nästa inlägg blir nog lite bilder från grillfesten i helgen :)

 

/A

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback