foodilicious

Söndag....ångest dag för många? Tillbaka till jobbet måndag morgon, in i ekorr hjulet igen. Fast jag är ledig imorrn så jag är ganska glad ikväll =)

 

Idag har jag städat på..hehe...som jag trodde, precis innan jag skulle dra till flygplatsen for jag omkring som jag vet inte vad! Jag tycker om när det är "luftigt" runt omkring mig...har därför ställt undan massa skräp som vi inte använder. Typ i köket, det enda som får stå framme på bänken är mikro och diskställ. Inget annat! Brödrosten ställde jag undan, vi äter ju inte bröd längre. Och kaffekokaren fick snällt flyttas ner till ett skåp. Det blir ju oftast Starbucks on the go som vi dricker och snabbkaffe under veckorna så stackars lilla kaffekokaren används ju bara ca 1 gång per vecka. Onödigt att den ska stå framme då!

 

Fast ibland hamnar jag i perioder då jag vill att allt ska vara myyyyisgt.....massa ljus och filtar runt omkring...funkar på kvällskvisten men sen på morgonen när jag vaknar brukar jag oftast undra vart i hela friden jag har hamnat?

 

Äntligen är jag mätt och belåten...har inte handlat mat en enda gång sen David åkte! Och vårt kylskåp ekade tomt redan då...har levt på nudlar, surkål, pizza, pulvermos, glass m.m.... :D När D hade dumpat sin resväska puttrade vi iväg till en...ehhh Carvery vad det nu blir på svenska. Hatställe nummer ett fast för 5 pund var all-u-can-eat buffé så var det inte så illa. Först får man välja vilket kött man vill ha : rostbiff, skinka, kalkon, kyckling...det står alltså en snubbe och skär bitar av dessa djur åt dig hehe...smakligt det låter... efter det kommer potatis, kokt eller ugnsbakad....sedan tar man grönsaker...då jag avstår mer än gärna från detta köttkalas fyller jag på med ärtor (är helt besatt av dom!) broccoli, blomkål, brysselkål och lök som har varit i ugnen i typ 100 år....sedan tar man lite (läs mycket) gravy på det hela, en slags ehhh brunkletig sås. Jag som är såsfanatiker brukar dränka mina stackars ärtor och broccolisar ganska rejält.

 

Måste äta upp allt nu i veckan man samlar på sig som hamster i skåpen. Det är sant, jag är en riktig hamster. Ska jag köpa tandkräm köper jag gärna 10 tuber...50 st toarullar? Ja tack! Ska nog ta ett kort på vårat toarulle berg en vacker dag, ser ganska lustigt ut hahaha.

 

Funderar nästan allvarligt på att lägga upp all mat jag har ätit på en vecka...tror många skulle vara ganska förvånade då ;) dessutom så tar jag nästan alltid kort på min mat! hmmm tåls att tänka på ;)

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback