Bank Holiday Monday

Idag så har vi varit lediga från jobb! Det är nämligen en bank holiday monday, alltså bankerna är stängda och det kan närmast likna en s.k. "röd dag". 5 st varje år får man....

 

Dagen blev inte riktigt som vi hade tänkt oss dock! Vi vaknade hungriga som vargar och körde snabbt till mataffären för att fylla på kylskåp. Hade 2 timmar på oss innan vi skulle plocka upp K på vägen. Har man två timmar på sig i en gigantisk affär så hittar man alltid något kul att köpa...det blev bla en strykbräda då vi aldrig har haft en och jag har insett nu med alla mina skjortor att det kan vara rätt praktiskt att ha.  Har en stor svart sopsäck med kläder som ska strykas....gahhh nån som vill tjäna lite extra pengar och stryka mina kläder? Såå tråkigt ju...

 

Kikade lite smått på kameror...D ska köpa en ny till mig i födelsedagspresent :) Min nuvarande  är typ smalt som ett kreditkort har hållit jättebra och hängt med över hela världen...men kräsen som jag är vill jag ha en ännu bättre... Bättre skärpa, zoom och megapixlar önskas! Det står mellan en Sony Cybershot och Panasonic Lumix. Båda på 12 megapixlar, alla andra tekniska delar är typ exakt likadana. Så vilken ska jag välja??? Svårt det där...

 

Tidigt eftermiddag brummade vi alltså hem till K, så följde hon med hit då vi softade lite och glodde på dumburken. D hade en akut tandläkartid vid 4 så vi åkte dit...han fick dra ut 2 tänder stackarn, hna hade brutit dom igår när han var på en vattenpark i Spanien och slog huvudet i väggen när han kom nersusandes från en rutchkana.... Min lilla älskling hade så ont, var hemskt att se honom så! Har aldrig någonsin sett honom lida så fysiskt mycket.... Vi köpte lite kinamat på vägen och hyrde Marley & Me. Drack cider, proppade i oss massa god mat ( gigantiska räkor med bambuskott och vattenkastanjer för min del) och grinade till filmen. Helt seriöst, den är så sorglig att man bölar som en liten barnunge. Har inte gråtit så mycket pga en film sen jag såg Titanic tidigt 90 tal! haha helt sjukt. Måste ses. Speciellt om man är hundägare, då man verkligen känner igen sig.

 

Nu ska jag ta hand om min plutt innan jag ska nanna kudde. Tillbaka till jobbet imorgon! Ser fram emot det dock :) Kommer bli suuuuperintensivt denna vecka men jag har massa skoj att se fram emot till helgen :)

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback